31 Aralık 2014 Çarşamba

Bayan İç Giyim

Bayan İç Giyim
Adından anlaşılacağı üzere, kadınların dış kıyafetin altına giydiği tüm giyim ürünleri bu isimle anılır. Bayan iç giyim ürünü denildiğinde ilk olarak sütyen ve külot akıllara gelir. Ancak günümüzde sütyen ve külot haricinde birçok çeşidi bulunmaktadır. Bunlardan bazıları; jartiyer, kombinezon, tanga, g-string, jüpon, gecelik, sabahlık, pijama, korse, büstiyer, babydoll, tayt ve vücut çorabı sayılabilir. Bu ürün çeşitliliği içinde de bir takım farklar bulunmaktadır. Örneğin; destekli yada desteksiz sütyen, şifon yada saten gecelik, tül gecelik, bikini ya da mayokini gibi farklı isimlerle bayanların tercihine sunulmaktadır. Dünya iç giyim piyasası bayan iç giyim ürünleri ile ayakta durmaktadır. İmalatçılar ürünlerinin yüzde doksan beşini bayan iç giyim üzerine tasarlamaktadırlar. Bayanların giyim kuşama olan düşkünlüğünü bilen tasarımcılar gün geçtikçe değişik modeller piyasaya sürmektedirler.
19. yüzyılın ortalarına kadar bayan iç giyim ürünlerindeki çeşitlilik bir elin parmaklarını bile geçmiyordu. O günlerde kullanılan iç giyim ürünleri korse, sütyen ve paçalı dondan ibaretti. Ve bu kıyafetler son derece kaba, hantal ve kullanışsızdı. Özellikle korse giyen bayanlar güzellik adına birçok sıkıntı yaşıyorlardı. Zaman ilerledikçe teknoloji gelişti. Tekstil sektörü de bu gelişmeler ışığında (kadınlardan gelen talep üzerine) yeni atılımlara girişti. Toplumda kadının gücü daha çok hissedilmeye başlandı. Dünya modası, iletişim teknolojisindeki gelişmeler ışığında artık herkesin evine kadar girmişti. Batıda başlayan reformist akım tüm dünyayı sardı. Ve orta çağdan kalma kıyafetlerden kurtulma zamanı geldi. Bayan iç giyimimdeki gelişmelere Hollywood'un da etkisi çoktur. Tasarımcılar yeni ürünlerini ilk olarak zamanın ünlü film yıldızlarına giydirerek hem tanıtımlarını yapar hem de filmin gişe hasılatına katkıda bulunurlardı. O yıllarda kadın üzerindeki baskı tamamen kalkmış değildi. Yarı çıplak bir kadın resmi bulunan reklamın her mecrada yayınlanması pek mümkün değildi. Film sektörü bu anlamda iç giyim piyasasının gelişimine büyük destek sağlamıştır. Günümüzde iç giyim endüstrisindeki gelişme dış giyimin iki katı kadardır. Sanayileşmedeki hızlı yükseliş, önce tekstil sektörünü olumlu yönde etkilerken arkasından hazır giyim sektörünün kalkınmasında önemli rol oynamıştır. Teknolojik gelişmeler paralelinde bayan iç giyim sektörü artık daha hızlı ve verimli ürünler piyasaya sürmeye başlamıştır.
Kadınlar herhangi bir iç giyim ürünü almaya karar verdiklerinde birçok unsuru göz önünde bulundururlar. Böyle bir seçim aşamasında ilk dikkat edilen husus ürünün beğenilmesidir. Günümüz bayan iç giyim üreticileri kadınlara sınırsız sayıda seçenek sunmaktadırlar. Eskiden sadece beyaz olan iç giyim kıyafetleri artık çok farklı renklerde üretilmektedir. Siyah, pembe, fuşya ve mavi kadınların iç giyim ürünlerinde görmek istediği renklerin başında gelmektedir. Bu kadar renk çeşitliliğinin içinde ürünün hangi kumaştan üretildiği de önemlidir. Günlük kullanım için satın alınan bayan iç giyim ürünlerinde rahatlık ve konfor başı çekmektedir. Dolayısıyla pamuklu ve penye tarzı yumuşak kumaşlar en çok tercih sebebidir. Özel geceler için alınan fantazi iç giyim ürünlerde ise saten, ipek ve tül gibi daha gösterişli kumaş türleri tercih edilmektedir. Bazı kadınlar için iç giyim kıyafetleri bir tür statü göstergesidir. Öyle ki bir kadın başkasının yanında soyunması gerektiğinde (sağlık yada seks için) iç çamaşırları onun için bir nevi etiket anlamı taşır. Karşısındaki insana kişiliği hakkında iç giyimyla ipuçları vermeye çalışır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bayan iç giyim iç giyim iç giyim bayilik